Každé podnikání si žádá své. Zpravidla ale všem předchází nápad, který je formulovaný v rámci podnikatelské záměru, myšlenkové mapy, či jiné formy, kde je možné utřídit si myšlenky. Zpravidla máte promyšlené financování, název, logo a tvář firmy. Máte kamenný obchod i e-shop a připravený strategický plán na dalších, minimálně, pět let. Tyto přípravy vám pomohou ušetřit čas při nejrůznějších rozhodnutí.

Komunikační plán a propagační materiály

Komunikační plán

Komunikační plán

Kromě marketingového plánu je dobré mít vypracovaný také komunikační plán. Tedy místo a způsob komunikace s veřejností, a především zákazníky. Komunikační plán nám nastíní způsob a konkrétní druhy propagace, a tím také propagačních předmětů. Ty je zapotřebí mít připravené dostatečně dopředu. Není dobré týden před Vánocemi uvažovat nad tím, co zašleme nejvlivnějším zákazníkům. Plánujte si tedy komunikaci s dostatečným předstihem.

Kromě nejrůznějších klíčenek, hrníčků a 3D aplikací můžete darovat také trička s potiskem, jak jinak než s vaším logem. Propagační předmět v podobě trička nemusí být klasicky nudný střih, s nic neříkajícím logotypem uprostřed. V dnešní době máme více možností, jak zaujmout své pravidelné klienty a partnery. Jednou z nich je lisovaný textil. Jistě tento druh propagačních předmětů znáte. Jedná se o textil, který je doslova zmáčknutý až na doraz. Konkrétně pak do požadovaného tvaru, minimálních velikostí. Prodáváte-li domácí sirupy, není problém vylisovat tričko s logem do tvaru sirupové láhve. Květinářství může jednoduše dárkový textil předat, jako květinu. Kreativitě se meze nekladou.

Propagační předmět je drobnost navíc, kterou ocení nejeden zákazník. Není vhodné darovat předmět komukoli. Pokud máte databázi svých zákazníků, je dobré sledovat jejich narozeniny a svátky. Tím, že darujete konkrétnímu zákazníkovi drobnost v den jeho narozenin, dokážete, že se nejedná jen o klienta XY, ale o pana Nováka, který má narozeniny 12. prosince a vy si ho vážíte. Ukažte jim, že jsou pro vás důležití. Jedině firma, která si uvědomuje význam lidí, kteří u nich nakupují, je firma připravená ke vstupu na trh.

Další články z rubriky

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>