Jak vydělat peníze na internetu – chci vydělat a nevím jak

Bez přístupu k internetu a bez prezentace na internetu už se dnes prakticky žádné podnikání neobejde. Většina podnikatelských subjektů využívá možnost dát o sobě vědět svým zákazníkům minimálně prostřednictvím vlastních webových stránek. Internet se ale může stát nástrojem nejen pro prezentaci, ale přímo pro vydělávání peněz. Způsobů, jak prostřednictvím internetu vydělávat, je více.

Dnes již „klasickým“ způsobem, jak vydělávat za výrazné pomoci internetu, je prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu – e-shopu. Vybudovat e-shop není zase tak moc složité, ani finančně náročné – je možné využít pronájem hotového řešení v řádu tisícovek měsíčně. Relativní snadnost pořízení internetového obchodu ale má svou odvrácenou stránku – početnou konkurenci. O zájem zákazníků bojuje na internetu obrovské množství e-shopů.

Budování e-shopu

Vybudovat úspěšný – to znamená ziskový a dobře fungující – e-shop je běh na dlouhou trať, rozhodně žádná jednoduchá a snadná cesta k rychlému zbohatnutí. Samotné technické řešení pro e-shop je jen začátek. Důležitá je fungující logistika – tedy všechny činnosti, které zajistí, že se zboží, jež si zákazník v e-shopu objedná, skutečně dostane (v rozumném čase) ke svému adresátovi. S internetovým podnikáním v podobě virtuálního obchodu na internetu je tak spojena řada velmi fyzických potřeb a činností – prostory pro uskladnění zboží, manipulace se zbožím, jeho balení, řešení jeho zasílání zákazníkům… Početná konkurence navíc vede k vypjaté cenové válce, marže e-shopů jsou tak stlačeny na minimum. Malí začínající hráči mají proti velkým zavedeným e-shopům šanci jen u specializovaných druhů zboží, které mají dostatečně početnou, byť úzkou skupinu zákazníků a jsou pod rozlišovací schopností mamutů typu Mall.cz.

Monetizace webu

Prostředkem k vydělávání peněz na internetu se může stát také vlastní web či blog. Samotný provoz webu na vlastní doméně moc peněz nestojí, pokud bude web naplněn zajímavým obsahem, najde si i své návštěvníky. Tato „cílová skupina“ se pak může stát prostředkem k výdělkům. Způsobů, jak zpeněžit svůj web je více, rozhodně ale platí, že ani tady bez práce nejsou koláče. Jeden blog s pár desítkami čtenářů měsíčně žádné velké peníze nevyrobí. A kvalitní a pravidelně aktualizovaný obsah, který má přivést návštěvníky, zase vyžaduje práci, která buď spotřebuje náš čas, nebo peníze, pokud ji zadáme někomu jinému.

Affiliate

Jedním ze způsobů, jak získat prostřednictvím vlastního webu nějaké peníze, je jeho zapojení do některého z affiliate programů. Jde o provizní systém, kde prodejce určitého produktu chce mít vybudovanou partnerskou síť stránek, které jeho produkt doporučují. Za toto doporučení získávají partneři odměnu za zákazníka, kterého k prodejci „dovedli“ – v podobě provize z prodeje. Většinou se provize platí pouze tehdy, pokud si zákazník přivedený od konkrétního partnera skutečně něco koupí. Některé affiliate programy ale nabízejí místo toho platbu za „poptávku“ – fixní částku za každého přivedeného potenciálního zákazníka, i když třeba nakonec nic nekoupí. Tato částka je podstatně menší, než výše potenciální provize, zase je ale za každého zákazníka, který dorazí z našeho webu na partnerův web. Partneři posílají své návštěvníky k prodejci pomocí odkazů a reklam umístěných na svých webech. Většina affiliate programů je jednoúrovňových, existují ale i affiliate programy založené na principu MLM – tedy budování mnohaúrovňové struktury, kdy se každý partner snaží budovat si pod sebou další strukturu partnerů a bere pak provize nejen ze svých prodejů, ale i z prodejů těch, kteří jsou ve struktuře pod ním. V případě, že se do toho zamíchají ještě vstupní poplatky za možnost vstupu do afilliate programu, může se snadno affiliate program stát pouhou zástěrkou pro podvodné pyramidové systémy.

Sežeňte si inzerenty

Klasickým způsobem, jak zpeněžit obsah webu, je sehnat jiné podnikatelské subjekty, které jeho prostřednictvím chtějí dát vědět o svých službách. Zní to jednoduše, v praxi to ale nijak jednoduché není. Sehnat si inzerenta „napřímo“ vyžaduje obrovskou míru vytrvalosti a také přesvědčovacích a obchodních schopností – každý podnikatel je denně bombardován desítkami nabídek na „výhodnou“ reklamu a každý se rozmýšlí, nakolik má za konkrétní nabídku reklamního prostoru skutečně smysl utrácet peníze a co mu to přinese. Další možností je využití reklamních programů, které zprostředkovávají nabídku a poptávku v oblasti on-line inzerce – příkladem je Google AdSense, který umožňuje majitelům webových stránek vydělávat zobrazováním relevantních reklam. Pokud má ale zapojení do obsahové sítě takového systému přinést nějaký výraznější výdělek, je k tomu potřeba výraznější návštěvnost – a to znamená věnovat hodně času a práce vytváření kvalitního obsahu webu.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *