Nápady na podnikání

Nápadů má každý denně spoustu, přetavit je v prosperující podnikání se ale povede jen málokomu. Dobrý nápad je nicméně určitě základ. Jak se k němu ale dobrat?

Najdi díru na trhu

To se lehko řekne, ale hůř udělá. Skoro by se zdálo, že dnes je k mání prakticky vše a cokoli, na co si vzpomenete, už někdo dávno dělá. Ne vždy to ale musí dělat dobře a navíc – stále se dají najít i oblasti, kde poptávka stále převažuje nad nabídkou.
Recept, jak najít díru na trhu, může být „jednoduchý“. Stačí si všímat věcí kolem. Sháním marně nějakou věc – třeba zahradní nábytek do restaurace? Zjišťuji, že to, co bych chtěl, tu nikdo nevyrábí? A odtamtud, kde to někdo vyrábí, to sem nikdo nevozí? Možná by stálo za to se zamyslet nad tím, zda bych to sem nemohl začít vozit já. Případně to začít vyrábět.

Skok do jámy s rozmyslem

Do děr na trhu je lepší se nevrhat bezhlavě. To, že někdo něco nedělá, nemusí být nutně proto, že to ještě nikoho nenapadlo. Také už mohlo dost lidí na podobném nápadu pohořet. Může se ukázat, že to, co jsem dlouho a složitě sháněl, abych to pak s dobrým pocitem začal dovážet, si nenajde dostatek koupěchtivých zákazníků. Nebo může být potenciálních zákazníků dost, ale budou ochotni nakoupit danou věc za cenu, která nepokryje náklady spojené s její výrobou či dovozem. Proto je dobré udělat si před rozjezdem podobného podnikání alespoň minimální průzkum trhu (klidně vlastními silami, ve svém okolí) a také dobře si rozmyslet, za jakých podmínek se takové podnikání má šanci uživit.

Stáří má zelenou?

Příležitosti k rozjezdu podnikání i v dnešní době určitě jsou. Velké pole působnosti poskytuje zaměření na seniory – těch je, vzhledem k postupujícímu stárnutí populace, stále více. A mnozí z nich na tom nejsou z hlediska financí zase tak špatně. Už obvykle mají splaceny všechny půjčky a hypotéky, které si „nasekali“ jako mladí, pokud pobírají důchod a ještě se udrželi v práci, jsou na tom příjmově velmi dobře. Dnešní senioři jsou navíc – pokud jim to zdraví dovoluje – obvykle podstatně aktivnější, ani v důchodu se už obvykle jejich obzor nesmrskne na péči o vnoučata a zahrádku. A ti, kterým zdraví neslouží, potřebují celou řadu služeb, které dříve obstarávala širší rodina, dnes ale už na ně nikdo z blízkých obvykle nemá čas a ni chuť – a jediným řešením je pak jejich nákup „zvenčí“. V oblasti pečovatelských i jiných služeb pro seniory se tak otevírá velký prostor pro podnikání. Určitě ne ale pro lehké podnikání – senioři nejsou jednoduchá zákaznická skupina. Neradi utrácejí, jsou konzervativní a někdy je s nimi dost obtížná komunikace.

To nejlepší pro domácí mazlíčky

Dobrou příležitostí k podnikání se mohou stát i různé služby pro domácí mazlíčky. Majitelé psů, koček a dalších domácích zvířátek dnes mnohdy považují svého „miláčka“ za rovnocenného člena rodiny a chtějí pro něj to nejlepší. A tak se otevírá stále větší prostor pro psí a kočičí hotely, kde čtyřnohého kamaráda pohlídají, když jedou páníčci na dovolenou, existují už i psí „školky„, kde tráví přes den čas psi, jejichž majitelé mají časově náročný pracovní rozvrh a nechtějí svého chlupatého kamaráda nechávat doma dlouho samotného. Daří se i psím kosmetickým salonům.

Sázka na bio

Velký tržní prostor se otevírá také se zvyšujícím se zájme o zdravý životní styl a o kvalitu potravin. Označení „bio“ získává magickou sílu. Prosperujícím podnikáním se tak může stát třeba výroba domácích moštů. Problém, který musí takový podnikatel vyřešit, je zásobení základní surovinou (dobré je mít svůj ovocný sad), pracnost výroby a také to, jak dostat svůj produkt k zákazníkům. Řešením posledního problému mohou být farmářské trhy, jejichž obliba stoupá.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *